Citadele pank teatas enda plaanist tulla börsile.
- Läti lipp. Foto: Raul Mee
AS Citadele banka teatas täna oma kavatsusest suurendada kapitali uute B-lihtaktsiate esmasemissiooni abil, mis noteeritakse Nasdaq OMXi Riia börsil. Aktsiate globaalsed hoidmistunnistused (GDRid) noteeritakse Londoni börsi standardsegmendis.
Citadele juhatuse esimees Guntis Beļavskis ütles, et viimase viie aastaga on Citadele tõestanud ennast ühe tuntuma pangandusvaldkonna kaubamärgina
Lätis. „Alates asutamisest 2010. aastal oleme oma finantstulemusi tunduvalt parandanud, selle taga on Läti kontorivõrgu ja mitme digitaalse müügikanali arendamine. Väga likviidse, deposiitide arvel finantseeritud bilansi ja mitmekesise laenuportfelliga oleme heal positsioonil kliendibaasi kasvatamiseks kogu Balti regioonis,“ ütles Beļavskis.
Nende saavutuste ja Baltimaade majanduse tugeva taastumise tõttu tunneb Citadele, et nüüd on õige aeg IPOga välja tulla, et toetada panga strateegilise kasvu järgmist faasi. „Meie eesmärk on saada populaarseks pangaks, mis pakub kvaliteetseid pangandustooteid ja -teenuseid eraisikutele ja väikestele kuni keskmise suurusega ettevõtetele, kes meie sihtturgudel on seni jäänud tagaplaanile,“ ütles Beļavskis.
Pakkumine kujutab endast ettevõtte aktsiate uusemissiooni, millega soovitakse hankida kokku kuni 115 miljonit eurot. Saadavad vahendid võimaldavad pangal laiendada oma tegevust Lätis ja Balti riikides. Lisaks võimaldab see Läti erastamisagentuurile tagasi maksta allutatud võla summas 34,7 miljonit eurot.
Pakkumise üksikasjad
Pakkumine koosneb kahest osast. Osa aktsiatest (aktsiate ja GDRidena) pakutakse kutselistele investoritele Lätis, Leedus ja Eestis ning väljaspool neid riike. Teine osa aktsiatest pakutakse avalikul pakkumisel erainvestoritele Lätis, Leedus ja Eestis (“jaeinvestorite pakkumine”).
IPO ainuisikulise globaalse koordineerijana tegutseb Citigroup. Emissioonikorraldajatena tegutsevad Citigroup ja EFG Hermes. Kaashalduritena tegutsevad Raiffeisen, Mediobanca ja LHV.
Täpsem teave IPO toimumise kohta avaldatakse hiljem.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.